söndag 15 juli 2012

Dukan: Stekta räkor med Shiritakinudlar


Bilden är från första gången jag gjorde detta, då hade jag stora räkor (såna man inte SKALL köpa), men numera har jag frysta små räkor...

1 paket Shiritakinudlar (Angel Hair är godast tycker jag, men Fettucini funkar också)
Räkor (till ett paket nudlar tar jag ca 300 g frysta räkor utan skal)
Massa vitlök
Massa chili
Saltreducerad soya

Om räkorna är frysta, börja med att steka upp dem så att all vätska frigörs. Häll av vätskan när räkorna är nästan klara.
Lägg till chili och vitlök och stek med räkorna.
Skölj Shiritakinudlarna flera gånger och häll i dem i pannan.
Häll på saltreducerad soya.
Stek en minut eller så. Dela upp i portioner (detta blir minst 2 portioner för mig, men om man inte är GBP-opad kanske detta är en portion...)
Njut

Man kan med fördel knäcka ett ägg och ha på också, det blir ytterligare proteintillskott :)


Fas 1 och framåt.
Proteindag eller protein+grönsaksdag.

1 kommentar:

Titti Sjölin sa...

Hej, vad är saltreducerad soya och vart köper man sån? MVH // Titti